Gwarancja
Warunki gwarancji - to trzeba przeczytać
Wszystkie oferowane przez nas produkty objęte są 24-miesięczną gwarancją producenta. Gwarancja obejmuje wszelkie wady fabryczne oraz niesprawne działanie w okresie gwarancyjnym (wynikające z winy producenta). Zapewniamy dokonanie bezpłatnej naprawy lub wymiany części, a w przypadku braku możliwości dokonania naprawy – wymianę całego produktu.
Udzielamy gwarancji na następujących warunkach:
udzielenia przez Sprzedawcę – Plastrol Sp. z o.o. ul. Pocztowa 16, 64-918 Lotyń, Nr NIP: 7671002076, nr Regon: 570154240, kontakt@plastrol.pl, nr telefonu +48 67 211 97 20 (dalej „Sprzedawca” lub „Gwarant”).
- Na sprzedawane towary i wyroby może być udzielona gwarancja Sprzedawcy, producenta lub importera. Towar posiadający gwarancję producenta lub importera nie podlega niniejszym warunkom gwarancyjnym Sprzedawcy i może być serwisowany w punktach autoryzowanych wskazanych przez producenta lub importera zgodnie z warunkami karty gwarancyjnej wydanej przez producenta lub importera.
- Oświadczenie o objęciu towaru ochroną gwarancyjną Sprzedawca składa poprzez jego umieszczenie na dowodzie zakupu.
- Gwarancja obowiązuje przez okres 24 miesięcy od daty zakupu.
- Okres gwarancji biegnie od dnia, kiedy towar został Kupującemu wydany.
- Gwarancja obowiązuje wyłącznie na terenie Polski.
- W ramach udzielonej gwarancji Gwarant zobowiązuje się do nieodpłatnego usunięcia wady fizycznej (naprawy) towaru. W przypadku, gdy naprawa okaże się niemożliwa lub połączona z nadmiernymi trudnościami lub kosztami Gwarant może zaproponować:
- wymianę towaru na taki sam, a w przypadku gdy jest to niemożliwe, na sprzęt o nie gorszych parametrach funkcjonalnych od produktu podlegającemu wymianie,
- zwrot zapłaconej ceny.
- Gwarancja obejmuje wady fizyczne tkwiące w towarze w chwili jego wydania Kupującemu i ujawnione w okresie obowiązywania Gwarancji, o którym jest mowa w pkt 4.
- Gwarancją nie są objęte:
- wady i usterki będące następstwem uszkodzeń mechanicznych, oddziaływania czynników zewnętrznych w tym chemicznych, termicznych, pola magnetycznego,
- wady i usterki będące następstwem zalania towaru jakimkolwiek płynem,
- wady i usterki będące następstwem celowego uszkodzenia sprzętu,
- wady i usterki będące następstwem niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją czy inną dokumentacją użytkowania, przechowywania, transportu, czyszczenia, konserwacji towaru,
- wady i usterki będące następstwem użytkowania towaru niezgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa,
- wady i usterki będące następstwem niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją instalacji lub montażu dokonanej przez Kupującego, innego użytkownika towaru, lub inną osobę trzecią,
- wady i usterki będące następstwem dostarczenia towaru do Gwaranta bez oryginalnego lub bezpiecznego opakowania (karton, formy styropianowe, folie, dyski twarde w metalizowanej folii antyelektrostatycznej, pudełka zabezpieczone gąbką lub styropianem itp.),
- Wady towaru ujawnione w okresie gwarancji będą usunięte przez Gwaranta w terminie 14 dni roboczych od daty dokonania prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego zgodnie z zasadami obowiązującymi u Gwaranta i dostarczenia towaru do Gwaranta.
- wady i usterki będące następstwem uszkodzeń mechanicznych, oddziaływania czynników zewnętrznych w tym chemicznych, termicznych, pola magnetycznego,
- Termin może ulec wydłużeniu, jednak nie więcej niż do 3 miesięcy, w przypadku braku możliwości dokonania naprawy lub stwierdzenia wady w serwisie Gwaranta, konieczności przesłania towaru do producenta, konieczności zamówienia elementów niezbędnych do dokonania naprawy. Gwarant poinformuje Kupującego o przedłużeniu terminu oraz o przesłaniu towaru do producenta.
- Naprawa gwarancyjna nie obejmuje czynności przewidzianych w instrukcji obsługi lub instalacji, do wykonania których zobowiązany jest Kupujący lub inny użytkownik towaru we własnym zakresie i na własny koszt np.: zainstalowanie sprzętu, konserwacja.
- Części, elementy towaru, urządzenia wymienione przez Gwaranta stają się jego własnością.
- Kupujący powinien dokonać zgłoszenia wady/usterki/uszkodzenia towaru w terminie 14 dni od dnia jej stwierdzenia pod rygorem odmowy wykonania obowiązków z tytułu udzielonej gwarancji przez Gwaranta.
- Kupujący powinien dokładnie sprawdzić reklamowany towar i opisać rodzaj wady/usterki/uszkodzenia w formularzu zgłoszeniowym.
- Wadliwy towar wraz z formularzem zgłoszeniowym, kopią dowodu zakupu Kupujący powinien dostarczyć: do miejsca, w którym towar został wydany przy udzieleniu gwarancji lub przesyłką pocztową, przesyłką kurierską na adres Plastrol Sp. z o.o. ul. Pocztowa 16, 64-918 Lotyń. Prosimy nie wysyłać oryginałów dokumentacji, gdyż Serwis nie zwraca przesłanych dokumentów.
- Towar należy dostarczyć czysty, kompletny w oryginalnym lub bezpiecznym opakowaniu (karton, formy styropianowe, folie, pudełka zabezpieczone gąbką lub styropianem itp.) zabezpieczającym przed uszkodzeniem wraz z akcesoriami (np. kable).
- Towar należy odebrać w terminie 14 dni od poinformowania Kupującego o zakończeniu czynności gwarancyjnych przez Gwaranta. Jeżeli towar nie zostanie odebrany w tym terminie Gwarant wyznaczy Kupującemu na piśmie dodatkowy 14-dniowy termin do odbioru towaru od daty doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu, Sprzedawca jest uprawniony do naliczania opłaty za bezumowne przechowywanie towaru. Opłata ta wynosi 5% aktualnie obowiązującej stawki w miejscowości jego przechowywania za każdy 1 m2 zajętej przez towar powierzchni magazynowej. Opłata naliczana jest proporcjonalnie do liczby dni przechowywania towaru.
- Wraz z towarem Kupujący otrzyma dokument Potwierdzenie Odbioru Towaru z Naprawy Gwarancyjnej, który stanowi podstawę do wydłużenia okresu gwarancyjnego o czas naprawy oraz ewentualnej wymiany towaru na nowy.
- W przypadku, gdy towar jest odsyłany do Kupującego przesyłką pocztową lub kurierską prosimy o stosowanie następującej procedury:
- po otrzymaniu przesyłki sprawdzić jej stan w obecności kuriera. Każda przesyłka powinna być zapieczętowana firmową taśmą z logo Plastrol. Jeżeli tak nie jest, oznacza to, że
- w przypadku zauważenia jakiegokolwiek uszkodzenia opakowania rozpakować przesyłkę w obecności kuriera i w przypadku stwierdzenia uszkodzenia zawartości wspólnie sporządzić stosowny protokół,
- jeżeli, mimo braku śladów uszkodzenia opakowania, po odjeździe kuriera zostało stwierdzone uszkodzenie przesyłki, sporządzić protokół szkody zawierający: opis uszkodzenia, nr listu przewozowego, datę doręczenia; protokół dostarczyć do lokalnego oddziału firmy kurierskiej, która wykonała usługę, a jego kopię przesłać mailowo na adres: reklamacje@plastrol.pl
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego będącego konsumentem wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.