Katalog zrobiony z głową

Zrobić czytelny i ciekawy katalog produktowy, który będzie znakomitym narzędziem dla sprzedawcy, to sztuka. Często bowiem zdarza się tak, że firmy zlecają opracowanie katalogów sprzedażowych nie mając doświadczenia w sprzedaży. Co z tego, że mają ciekawe produkty jeśli nie mają wiedzy, jak w praktyce odbywa się sprzedaż, nie mają kontaktu z dystrybutorami. Tym samym popełniają wielki błąd nie współpracując ze sprzedawcami przy opracowaniu, jakby nie było, najważniejszego narzędzia w ich pracy. W przypadku katalogu produktów firmy Plastrol widać, że wszystkie te czynniki zagrały ze sobą doskonale.

Zacznijmy od spisu treści i podzielenia katalogu na działy zawierające określone bazy produktów. Tu jest wszystko bardzo czytelnie rozpisane. Mamy zatem działy poświęcone produktom premium sygnowanymi logo marki KEL, mamy cały dział poświęcony gniazdom i przedłużaczom. Kolejny działy to już materiały elektroinstalacyjne, wykorzystywane przez m.in. firmy budowlane i opracowane właśnie z myślą o nich. Nawet uczeń wchodzący w branżę sprzedażową, po otwarciu spisu treści będzie wiedział, gdzie znaleźć odpowiedni produkt. To samo dotyczy działu związanymi z gniazdami i włącznikami, obudów rozdzielczych czy koryt. Widać, że autorzy katalogu, mówiąc kolokwialnie, zjedli zęby w tej dziedzinie i wiedzieli perfekcyjne co chcieli osiągnąć

Na kolejnych stronach jest jeszcze lepiej. W przejrzysty sposób opracowano dane techniczne poszczególnych produktów. Jest tu dosłownie wszystko co klient chciałby wiedzieć. Mówiąc inaczej – dzięki tym informacjom sprzedawca będzie mógł szybko odpowiedzieć na każde pytanie klienta. Każdy produkt ma kod kreskowy, wystarczy skierować czytnik i od razu będzie wiadomo, czy produkt jest na stanie sklepu czy hurtowni.

No i ta kapitalna ikonografika, opracowana w sposób bardzo estetyczny, nienachalny, tak, że nie przesłania świetnych zdjęć produktów. A te niezwykle wiernie oddają wygląd produktów takimi jakimi są w rzeczywistości. Piękna robota grafików, którą docenić powinien nie tylko sprzedawca ale i klient, który będzie zamawiał towar przez interent. W paczce dostanie dokładnie to samo co widział w katalogu.

Jakość druku również znakomita, na znakomitej jakości papierze. Widać, że dział marketingu Plastrolu nie szukał kompromisowych rozwiązań. Wybrał to co najlepsze na rynku, uznając, że klienta należy szanować i traktować poważnie, tak by katalog, mimo że będzie co jakiś czas aktualizowany, mógł służyć przez lata.

Swoją drogą zrobiłem test, na koledze, który kończy budowę domu w stanie surowym. Za chwilę czeka go montaż instalacji, mimo że o elektryce nie wie nic. Dałem mu ten katalog i… wciągnął go niczym najciekawsza książka. Mówi, że o wielu rzeczach nie miał wcześniej kompletnie pojęcia.

I jeszcze jedna bardzo ważna informacja. Katalog jest również dostępny w wersji on-line.

Zobacz Katalog w klasycznej wersji

Możesz też zobaczyć naszą ofertę produktową w wersji elektronicznej na naszej stronie.